20. juni 2025
Tillid betaler sig – også på bundlinjen. Great Place To Work® har – efter årtiers arbejde med Danmarks Bedste Arbejdspladser – identificeret tre afgørende byggesten, når det gælder tillid mellem ledelse og medarbejdere: troværdighed, respekt og retfærdighed.
Her er vores tre tip til, hvordan I kan skabe høj tillid mellem ledelse og medarbejder gennem konkrete handlinger:
-
Troværdighed:
Opbyg troværdighed ved hjælp af tydelige og ærlige kommunikationspraksisser, autentisk ledelse, integritet og ved at efterleve virksomhedens værdier i praksis.
-
Respekt:
Vis respekt ved at stille de nødvendige værktøjer og den støtte, medarbejderne har brug for, til rådighed. Inddrag også medarbejderne, anerkend og opmuntr dem – både til faglig udvikling og til at finde balancen mellem arbejdsliv og privatliv.
Læs også: Tillid påvirker de her tre nøgletal, der fylder hos topledelsen …
-
Retfærdighed:
Skab retfærdighed gennem lige behandling, upartiskhed og systemer, der sikrer, at alle bliver vurderet ud fra samme målestok.
Har I brug for skræddersyet hjælp til at skabe større tillid ledelse og medarbejdere imellem? Kontakt os her.