Hvad kræver det at blive Great Place To Work certificeret? Find ud af det her!
MENU

GUIDE: 3 tip til, hvordan I sikrer høj tillid mellem ledelse og medarbejder

 Når medarbejdere har tillid til deres ledelse, stiger både fastholdelsen, lysten til at anbefale arbejdspladsen videre og stoltheden, viser tal fra European Workforce Study 2025, som Great Place To Work står bag.

Tillid betaler sig – også på bundlinjen. Great Place To Work® har – efter årtiers arbejde med Danmarks Bedste Arbejdspladser – identificeret tre afgørende byggesten, når det gælder tillid mellem ledelse og medarbejdere: troværdighed, respekt og retfærdighed.

Her er vores tre tip til, hvordan I kan skabe høj tillid mellem ledelse og medarbejder gennem konkrete handlinger:

  1. Troværdighed:

    Opbyg troværdighed ved hjælp af tydelige og ærlige kommunikationspraksisser, autentisk ledelse, integritet og ved at efterleve virksomhedens værdier i praksis.
  1. Respekt:

    Vis respekt ved at stille de nødvendige værktøjer og den støtte, medarbejderne har brug for, til rådighed. Inddrag også medarbejderne, anerkend og opmuntr dem – både til faglig udvikling og til at finde balancen mellem arbejdsliv og privatliv.

 

Læs også: Tillid påvirker de her tre nøgletal, der fylder hos topledelsen …

 

  1. Retfærdighed:

    Skab retfærdighed gennem lige behandling, upartiskhed og systemer, der sikrer, at alle bliver vurderet ud fra samme målestok.

 

Har I brug for skræddersyet hjælp til at skabe større tillid ledelse og medarbejdere imellem? Kontakt os her.