NYHED! Europas Bedste Arbejdspladser 2024. Se listen her.
MENU

Danmarks Bedste Arbejdsplads 2024, 20-49 medarbejdere: Confirm

 Danmarks Bedste Arbejdsplads 2024, 20-49 medarbejdere: Confirm

Confirm logo

I 2007 grundlagde Jesper Strands Confirm med en klar vision: Uanset om man er kunde eller medarbejder i Confirm skal man føle, at det er det bedste sted at være.

Confirms vækst er beviset på at kunderne har fundet sig godt til rette og nu er det også ultimativt bevist at medarbejderne også synes det. 100 % af ledere og medarbejdere i Confirm har svaret at Confirm alt taget i betragtning er et rigtig godt sted arbejde.

Empatiske beslutniger frem for cost benefit beslutninger!

CEO Jesper Bay Espensen lægger meget vægt på at alle beslutninger først og fremmest vedrører mennesker og dernæst penge og rationalitet. ”Når vi er ude hos en kunde er det mennesket vi arbejder sammen med og ikke bare et stort firmanavn eller en organisation. Det er Ulla eller Peter vi løser vores opgave sammen med”.

Mennesket først-tankegangen gennemsyrer hele arbejdspladsen – hver person på arbejdspladsen er unik og arbejdspladsen bliver tilpasset til den enkeltes behov i videst mulige omfang; fx fordeling af ude/hjemme arbejde, tildeling af projekter og kunder. Hver medarbejder er i høj grad medskaber af sin egen arbejdsdag, sine egne opgaver og relationer.

Ifølge Jesper giver det meget nemmere beslutninger for alle hvis vi opfører os ordentligt fra start.

At skabe rum for individet har skabt en omsorgsfuld kultur hvor alle støtter hinanden – især hvis livet eller bare opgaven er svær. Skulle det ske at en medarbejder ikke trives i et kundeprojekt finder man sammen med kunden en ny konsulent til at løse opgaven. Confirm arbejder med at det ikke er personen der er forkert – men at der er et fejlmatch man kan lære af til en anden gang.

Holistisk struktur

Lige som andre virksomheder, så får medarbejdere løn der svarer til kompetencer og kvalifrikation – men også her kommer det hele menneske i spil. Der er ikke opbygget KPI'er omkring individuel effektivitetsperformance. At bruge sin tid på at hjælpe en kollega i mål eller sikre en god onboarding for en ny kollega opfattes lige så værdifuldt som fakturerbare timer og belønnes på samme måde. Der er dermed heller ikke usund intern konkurrence eller tendenser til at mele sin egen kage før man hjælper til i fællesskabet.

Den høje menneskelige integritet kommer kunderne til gode – de kan stole på en åben dialog uden skjulte dagsordner.

Kræsen vækst

Glade kunder og glade mennesker har medført vækst og væksten må gerne fortsætte ifølge CEO, Jesper Bay Esbensen, men det må ikke være på bekostning af det enkelte menneske. ”Vi kunne sikkert vækste hurtigere og lave mere omsætning, men vi er nok lidt kræsne – vi vil gerne være sammen med vores kolleger i mange år, så det skal være de rigtige vi vælger”.

Den empatiske tilgang til beslutninger betyder at trivsel ikke må gå ned når væksten skal op. Det betyder helt praktisk at Confirm siger nej til kunder de ikke matcher lige nu og det betyder også at nye medarbejdere skal onboardes grundigt og kun medarbejdere der er klar til at bidrage til den fælles kultur bydes med om bord.

Ifølge Great Place To Work målingen der ligger til grund for placeringen på listen, så vurderer 100 % af medarbejderne at ledelsen er åbne, ærlige, etisk korrekte og endda holder hvad den lover! – hvilket er uhørt højt i en vækstende virksomhed.

En tur i kirke

De menneskelige relationer dyrkes flittigt på tværs af arbejdspladsen, hvor der prioriteres tid og penge på at være sammen – det være sig Go-kart, en tur i Roskilde Domkirke eller en brætspilsaften.

 

Kort om Confirm
  • Antal medarbejdere: 29
  • Branche: Rådgivning, ingeniør
  • Web: Confirm

 


BEMÆRK! Dette websted bruger cookies og lignende teknologier.

Ved at bruge vores hjemmeside accepterer du alle cookies i overensstemmelse med vores Cookie Policy.

jeg accepterer