Hvad kræver det at blive Great Place To Work certificeret? Find ud af det her!
MENU
Louis Nielsen

Louis Nielsen

94%

af medarbejderne synes alt taget i betragtning, at dette er et rigtig godt sted at arbejde


Louis Nielsens historie begyndte i 1978 i Aalborg, hvor grundlægger og optiker Louis Nielsen var indehaver af en kontaktlinseklinik. Her fik han den idé at sælge kontaktlinser på abonnement. Ønskede hans kunder briller, henviste han dem til andre optikere. Ti år senere valgte Louis at tage briller med ind i sortimentet og stoppede dermed med at henvise folk til andre optikere. Siden gik udviklingen hurtigt!

Louis Nielsen gik fra den første butik i Aalborg i 1978 til at have 32 butikker fordelt over hele landet i 2005. Samme år opkøbtes Louis Nielsen-kæden af den engelske familieejede virksomhed Specsavers. Louis Nielsen føler det som at ”møde sin tvilling”. På grund af begge virksomheders værdier – den familiære tankegang, kampånden, den uformelle, afslappede og humoristiske kultur – viste det sig at være et godt match!

I dag er Specsavers en global organisation, der opererer i både Storbritannien, Australien og New Zealand samt Nordeuropa, og koncernen er fortsat 100% ejet af samme familie, der i sin tid startede den.

Fra den grimme ælling til landets største optikerkæde

I dag står Louis Nielsen for salget af næsten hver anden brille i Danmark og er dermed landets største optikerkæde. Men med en fortid som branchens ”grimme ælling” har det krævet en usædvanlig indsats at nå dertil – en indsats, der bygger på medarbejderne og organisationens kultur. Centralt i kulturen står partnerskabet med de lokale butiksindehavere, der faciliterer et stærkt og oprigtigt engagement blandt medarbejderne. Pionerånd, kammeratskab, professionalisme og et ufravigeligt kundefokus; Det er værdierne, der skaber den særlige arbejdsglæde i Louis Nielsen, de store resultater og de afgørende landvindinger på den rejse, der skal gøre virksomheden til en førende sundhedsudbyder i Danmark.

Louis Nielsen logo

 Gør som Louis Nielsen: Bliv certificeret

 

Industri

Retail


Medarbejdernes oplevelse af arbejdspladsen

94%
af medarbejderne synes alt taget i betragtning, at dette er et rigtig godt sted at arbejde
97%
af medarbejderne tilkendegiver, at deres kunder vil vurdere deres service som overordentlig god / uovertruffen.
96%
af medarbejderne svarer, at de får de nødvendige ressourcer og udstyr til at udføre sit arbejde.
97%
af medarbejderne oplever, at som ny på arbejdspladsen føler man sig velkommen.
95%
af medarbejderne svarer, at de er stolte over det resultat, de opnår på arbejdspladsen.
94%
af medarbejderne svarer, at ledelsen er ærlig og etisk korrekt i sin forretningsmåde.

Skal din arbejdsplads også certificeres?

  • Udfyld kontaktformularen og bliv kontakt af en Great Place to Work-medarbejder.

 









Great Place To Work Danmark certificering 2024 logo

Find flere certificerede arbejdspladser

Er du på udkig efter inspiration eller en ny arbejdsplads? Så kan du via knappen læse om flere certificerede arbejdspladser.

Find flere her

BEMÆRK! Dette websted bruger cookies og lignende teknologier.

Ved at bruge vores hjemmeside accepterer du alle cookies i overensstemmelse med vores Cookie Policy.

jeg accepterer